Międzynarodowy startup wywodzący się z Polski, który przebojem wdarł się do światowej czołówki branży IoT (Internet Of Things).

strona firmy kontakt.io na tablecie

O projekcie

Kontakt.io jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych startupów na świecie wywodzących się z Polski. Jest jednocześnie producentem beaconów czyli mini-nadajników opartych na technologii Bluetooth jak również dostawcą oprogramowania wspierającego wykorzystanie tych urządzeń w celach biznesowych w handlu, przemyśle, służbie zdrowia i w przestrzeniach biurowych. Z produktów Kontakt.io korzystają największe światowe marki takie jak McDonald’s, Carrefour czy Nike w ponad 100 krajach świata. Dzięki nim możliwe jest zdalne i oparte o AI zarządzanie innymi urządzeniami w przemyśle, służbie zdrowia i przestrzeniach biurowych.

Dla naszego Klienta zaprojektowaliśmy i zrealizowaliśmy nowy, korporacyjny serwis internetowy dedykowany ich ofercie, technologii oraz nowym produktom. Wspieraliśmy również rozbudowę sklepu internetowego w oparciu o jedną z najbardziej popularnych platform e-commerce, który to jest zintegrowany z systemem ERP i stanowi efektywne narzędzie dystrybucji Beaconów oraz pokrewnych im produktów.

Infografika kontakt.io

Zadanie w projekcie

Wsparcie i rozbudowa sklepu Klienta

W początkowej fazie współpracy zajęliśmy się obsługą sklepu store.kontakt.io. W związku z wprowadzeniem nowych produktów na rynek startup zwrócił się do nas z prośbą o implementację nowych stron produktowych, w tym kilku z nich opartych na nowych, customowych szablonach platformy. Wdrożyliśmy także szereg zmian dotyczących pluginów i integracji obsługujących platformę. Było to podyktowane rozszerzeniem oferty kontakt.io jak również pojawieniem się nowych potrzeb biznesowych w zakresie aktualizacji m.in. stawek VAT, współdziałania z wewnętrznym systemem obsługi zamówień klienta, czy rebrandingu platformy pod kątem zaktualizowanej identyfikacji wizualnej. Wzbogaciliśmy także model i mechanizm obsługi płatności cyklicznych.

W efekcie tej współpracy Kontakt.io zwrócił się do nas z misją zaprojektowania i wdrożenia nowej strony korporacyjnej.

strona firmy kontakt.io

Projekt graficzny nowego serwisu kontakt.io

Klient odczuwał potrzebę dostosowania swojego serwisu firmowego do swojej nowej, rozbudowanej oferty. Oprócz tego poszukiwał świeższej, zgodnej z minimalistycznymi trendami identyfikacji wizualnej, a także uproszczenia struktury serwisu. Nie bez znaczenia były także ograniczenia używanego do edycji starszej wersji serwisu page buildera limitującego możliwości edycji stron i ich warstwy wizualnej. Otrzymaliśmy zlecenie opracowania zupełnie nowego projektu graficznego i realizacji strony w oparciu o WordPress i nowy, bardziej elastyczny page builder. Do tego celu wybraliśmy narzędzie Oxygen.

Projekt graficzny kontakt.io

Responsive Web Design

Nowy projekt poprzedzony wnikliwą analizą UI/UX zakładał oprócz praktycznie nieograniczonych możliwości edycyjnych także starannie i efektownie przygotowaną warstwę Responsive Web Design. Zdawaliśmy sobie sprawę, że w przypadku Klienta z tak nowatorskiej dziedziny branży technologicznej jeszcze większa niż zwykle grupa odbiorców witryny używa do komunikacji i zakupów jedynie urządzeń mobilnych.

strona firmy kontakt.io na urządzeniach mobilnych

Dedykowany system zarządzania treścią

Do zarządzania treścią i warstwą wizualną serwisu kontakt.io wykorzystaliśmy (oprócz popularnych dla WordPress edytorów Gutenberg i Advanced Custom Fields PRO) niezwykle elastyczny i uniwersalny page builder Oxygene. Pozwala on na praktycznie nieograniczone możliwości budowy warstwy wizualnej serwisu także osobom nie posiadającym wiedzy technologicznej z zakresu programowania.

strona firmy kontakt.io

Optymalizacja

Tak dynamicznie rozwijający się na światowych rynkach startup jakim jest kontakt.io musi mieć serwis znakomicie spozycjonowany i zoptymalizowany. Oprócz zainstalowania użytecznych dla SEO i optymalizacji pluginów (jak WP Rocket, Rank Math SEO, czy Imagify) zastosowaliśmy szereg działań wspierających szybkość i zasięg serwisu. Zaimportowaliśmy treści do SEO dla istniejących w starszej wersji stron i wpisów i wygenerowaliśmy prawidłową strukturę sekcji head. Zastosowaliśmy też istotne dla SEO breadcrumbsy, pozycjonowanie treści, czy też mechanizmy oparte o structured data w oparciu o JSON-LD - czyli rozwiązania, które bardzo dobrze oceniane są przez wyszukiwarki google.

strona firmy kontakt.io na tabletach

Wspólny interfejs nawigacyjny dla sklepu i serwisu

Ponieważ sklep i serwis korporacyjny są odrębnymi instancjami bazującymi na różnych platformach zaistniała potrzeba połączenia ich dla użytkowników w ramach jednego interfejsu nawigacyjnego. Górne Menu oraz Footer serwisu mają identyczną zawartość, a ich aktualizacje odbywają się równolegle za pomocą specjalnie wygenerowanych skryptów w taki sposób, że użytkownik końcowy nie jest świadomy przechodzenia pomiędzy poszczególnymi platformami.

strona firmy kontakt.io na tablecie

Narzędzia i technologie

Rezultaty jakie przyniosła realizacja projektu

Zarówno modernizacja i rozbudowa sklepu, jak również stworzenie nowego serwisu korporacyjnego kontakt.io w krótkim czasie przyczyniły się przede wszystkim do spopularyzowania poszerzonej oferty produktów Klienta. Dzięki wprowadzonym zmianom, oferta Klienta stała się znacznie czytelniejsza, a także znacznie skuteczniej prowadząca do realizacji procedury zamówienia, przyczyniając się tym samym do zwiększenia ROI.

Optymalizacja i SEO wpłynęły na poprawienie obecności startupu w wyszukiwarkach względem innych, konkurujących podmiotów branży IoT. Zaś nowy UX/UI design serwisu, minimalistyczny, a jednocześnie przyjazny i atrakcyjny wizualnie wzmocnił pozytywne postrzeganie marki Klienta na rynkach nowych technologii.

szare tło sekcji

Zrealizuj z nami swój projekt

lupa

Analiza potrzeb

stoper

Szybkość realizacji

tarcza

Realne korzyści
biznesowe